دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: نقشه عجیب سردسته باند بزرگ سرقت برای فرار از دست ماموران ناکام ماند.

این مرد که با نصب دوربین‌های مداربسته تمامی رفت‌وآمدها به محل زندگی‌اش را زیر نظر داشت، با مشاهده ماموران در کانال هواکش دستشویی مخفی شد اما بعد از چند ساعت به دام پلیس افتاد.

مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی تهران که در تعقیب یک باند سرقت از مغازه‌ها و خودروهای حمل بار بودند، از طریق منابع اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از اعضای اصلی این باند یک مجرم سابقه‌دار به نام یاسر است.

طبق اطلاعات موجود در بایگانی پلیس، یاسر یک سارق حرفه‌ای بود که پیش از این هم چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود اما هر بار بعد از آزادی، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری یاسر آغاز شد و ماموران با به دست آوردن نشانی که در پرونده‌اش ثبت شده بود، راهی خانه وی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که چندی قبل همسر یاسر که از تبهکاری‌های وی به تنگ آمده بود با حضور در دادگاه خانواده از همسرش جدا شده و پس از آن یاسر به محل نامعلومی نقل مکان کرده بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای یافتن مخفیگاه جدید مرد سارق ادامه یافت تا اینکه پس از چندشبانه‌روز ماموران موفق شدند یکی از پاتوق‌های او را در منطقه پونک شناسایی کنند.  این محل از سوی ماموران مخفی پلیس زیر نظر گرفته شد و عصر 19 بهمن سال گذشته، آنها سارق جوان را که سوار بر یک خودروی پرشیا به این محل آمده بود، شناسایی کردند.

ماموران مخفی که سایه‌ به سایه‌ در تعقیب این مرد بودند، در فرصتی مناسب وی را دستگیر کردند و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند.

برادران سارق

یاسر که تصور نمی‌کرد از سوی پلیس دستگیر شود، در بازجویی‌ها به سرقت‌های زنجیره‌ای از مغازه‌های صوتی و تصویری و خودروهای حمل بار اعتراف کرد. او مدعی شد که در جریان این سرقت‌ها برادرش به نام رجب و چند مرد دیگر نیز همدست او بوده‌اند اما بیشتر لوازم مسروقه هم‌اکنون در خانه برادرش که یکی از سردسته‌های باند بود، نگهداری می‌شود.

خانه‌‌ای مجهز به دوربین

با اطلاعاتی که مرد جوان در اختیار پلیس قرار داده بود، مخفیگاه رجب نیز در غرب تهران شناسایی شد و ماموران با دریافت دستور قضایی از سوی رضوانفر، دادیار چهارم دادسرای جنایی تهران، راهی آنجا شدند.

رجب اما با استفاده از دوربین‌های مداربسته‌ای که در تمام نقاط ساختمان نصب کرده بود، متوجه حضور پلیس در محل شد و تصمیم گرفت هر طوری شده از دست ماموران فرار کند.
او برای این کار، ابتدا برق اصلی ساختمان را قطع کرد و بعد از اینکه همه جا تاریک شد خود را به کانال هواکش دستشویی رساند و در آنجا مخفی شد.

کلکسیون لوازم مسروقه

لحظاتی بعد وقتی ماموران وارد مخفیگاه رجب شدند در آنجا با مقدار زیادی لوازم مسروقه از قبیل 5/1 تن برنج، تلویزیون LCD، رادیو و پخش خودرو روبه‌رو شدند که از سوی اعضای باند به سرقت رفته بود. از سوی دیگر یک خودروی زانتیای مسروقه هم در حیاط ساختمان وجود داشت که سارقان مدتی قبل آن را دزدیده بودند.

با کشف لوازم مسروقه، ماموران که مطمئن بودند رجب در ساختمان حضور دارد جست‌وجوی دقیقی را برای دستگیری او شروع کردند. این جست‌وجوها چند ساعت به طول انجامید تا اینکه کارآگاهان موفق شدند رجب را که در قسمت کانال هواکش دستشویی مخفی شده بود، دستگیر کنند.

سرقت‌های زنجیره‌ای

با دستگیری 2 برادر سارق، 5 همدست دیگر آنها نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و به سرقت‌های زنجیره‌ای در تهران اعتراف کردند.

آنها گفتند: بین ساعت 2 تا 5 بامداد در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدیم و ماشین‌های حمل بار و به‌خصوص ماشین‌‌های یخچال‌دار را که ویژه حمل گوشت مرغ و گوسفند بودند، شناسایی می‌کردیم. سپس این خودروها را به سرقت می‌بردیم و بعد از فروش بار آنها، خودرو را نیز اوراق می‌کردیم و قطعات آن را می‌فروختیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: سارقان بعد از اوراق کردن کامیون‌ها یا وانت‌های یخچال‌دار، لاشه آن را در بیابان‌های اطراف شهر رها می‌کردند.

وی ادامه داد: اعضای این باند به سرقت از چند مغازه صوتی و تصویری در کرج و تهران نیز اعتراف کرده‌اند، به همین خاطر شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی اموال خود و طرح شکایت از متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران یا شعبه چهارم دادیاری دادسرای جنایی مراجعه کنند.

کد خبر 104377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز